ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΑ

POSTED BY marina-diet | Mar, 04, 2018 |

Ενα μείζον πρόβλημα που διεγείρεται κατά την διαδικασία ένταξης ενός ασθενή σε κάποιο διατροφικό πρόγραμμα, είτε αδυνατίσματος, είτε συντήρησης, είναι κατά πόσο μπορούν οι καθημερινές διατροφικές του ανάγκες να συμβαδίσουν με τις συνιστώμενες ενός διαιτολογίου και αν θα υπάρχει επαρκής ενέργεια για την έκβαση κάποιας δραστηριότητας. Για την λύση της  απορία αυτή ο κάθε διαιτιζόμενος  θα πρέπει να εξετάζει προσεκτικά σε ποιον ειδικό απευθύνεται για τον καθορισμό του εβδομαδιαίου διαιτολογίου του και προφανώς να μην συμβουλεύεται διατροφές που μπορούν να βρεθούν διαδικτυακά και δεν είναι εξατομικευμένες.

Ένα επιστημονικό πρόγραμμα διατροφής ως πρωταρχικό στόχο έχει να εμπλουτίσει τον οργανισμό με όλες εκείνες τις απαραίτητες βιταμίνες, μικροστοιχεία, πρωτείνες, που είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του μεταβολισμού, του καρδιαγγειακού συστήματος, του πεπτικού συστήματος και του οργανισμού γενικά. Σε δεύτερη βάση υπολογίζονται οι εκάστοτε ανάγκες του κάθε οργανισμού όσον αφορά στην ενέργεια που χρειάζεται για να αντεπεξέλθει στην απαιτητική καθημερινότητα και επιπροσθέτως την απαραίτητη ενέργεια για την συμμετοχή σε κάποια αθλητική δραστηριότητα. Άρα, μια διατροφή ενισχύει και θωρακίζει τον οργανισμό σε όλους τους τομείς και αναλόγως με τις ανάγκες σε ενέργεια υπολογίζεται και το ποσό εκείνο των θερμιδών ούτως ώστε να επιτευχθεί και η απώλεια βάρους, «γέρνοντας»  το ισοζύγιο ενέργειας προς την δαπάνη – κατανάλωση θερμιδών.

Ανάλογα με το είδος της άσκησης (αερόβια- αναερόβια) μπορούμε να πετύχουμε γρήγορη απώλεια βάρους, καύση λίπους, ενδυνάμωση μυών, γράμμωση σώματος κ.τλ. Ότι και αν κάνουμε όμως πάντα θα πρέπει να προσέχουμε τις υπερβολές, να προσέχουμε το σώμα μας και να ζυγίζουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του προγράμματος άσκησης- διατροφής που θέλουμε να ακολουθήσουμε.

 

  • Πείνα

 

Όσο περισσότερη ένταση έχουμε στην άσκηση μας τόσο μεγαλύτερη είναι η πείνα που δημιουργείται στον οργανισμό λόγω της κατανάλωσης θερμίδων και κάποιος μπορεί να κατανάλωσε 300 θερμίδες στο γυμναστήριο αλλά λόγω της έντονης πείνας του να γυρίσει σπίτι και τελικά να καταναλώσει πολλές περισσότερες θερμίδες λόγω αδυναμίας ελέγχου της πείνας του. Για τον λόγο αυτό πρέπει πάντα να ελέγχουμε το σώμα μας και το μυαλό μας και να επιλέγουμε την σωστή «τακτική» άσκησης και δίαιτας ούτως ώστε να μην γινόμαστε επιρρεπείς. Άρα λοιπόν προσέχουμε τι τρώμε αντί να προσπαθούμε να το κάψουμε με ένταση στο γυμναστήριο.

 

 

  • Επιβράβευση

 

 

Ο ψυχολογικός παράγοντας της «επιβράβευσης» είναι ένα κομμάτι που χρήζει προσοχής, καθώς κάποιος μπορεί να σκεφτεί ότι «έφοσον πήγα στο γυμναστήριο και κουράστηκα έχω το περιθώριο να φάω κάτι παραπάνω», σκέψη η οποία είναι λάθος διότι ο οργανισμός τις παραπάνω θερμίδες που κατανάλωσε θα τις βρεί από την αποθηκευμένη ενέργεια στο σώμα του (παραπάνω βάρος) και θα αδυνατίσει. Διαφορετικά καταλήγουμε να επιβραβεύουμε το σώμα μας με θερμίδες παραπάνω οι οποίες μας οδηγούν σε διαφορετικό αποτέλεσμα από αυτό της απώλειας των παραπάνω κιλών.  

 

 

  • Ευεξία

 

Η γυμναστική δεν είναι μόνο τρόπος αδυνατίσματος, η ενεργοποίηση του μυικού συστήματος του σώματός μας οδηγεί σε καλύτερη λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος και κατ’επέκταση του καρδιαγγειακού, βοηθάει στην καλή λειτουργία του εντέρου και στην κινητοποίηση του, μας δημιουργεί έναν αίσθημα ικανοποίησης και ανακούφισης, βοηθάει το μυαλό να αποβάλλει τον φόρτο των καθημερινών σκέψεών του. Όλα αυτά συγκατελέγονται στην ευεξία του σώματος που μας δημιουργεί την όρεξη να ακολουθήσουμε και ένα πιο σωστό τρόπο διατροφής και να απωλέσουμε και τα παραπάνω κιλά που δημιουργούν ένα αίσθημα δυσφορίας και σκελετικής καταπόνησης.

TAGS :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *