ΔΥΝΑΤΟ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΓΙΑ ΔΥΝΑΤΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΜΙΚΡΟΒΙΑ

POSTED BY marina-diet | May, 01, 2018 |

Καθώς πλησιάζει ο χειμώνας όλο και πληθαίνουν οι ιώσεις και τα βακτήρια και τα μικρόβια μεταφέρονται από τον ένα οργανισμό στον άλλον κυρίως σε όσους βρίσκονται σε συνεχή επαφή με πολύ κόσμο, όσους χρησιμοποιούν μέσα μαζικής μεταφοράς ή όσους δουλεύουν σε εστίες μικροβίων. Για να θωρακίσουμε τον οργανισμό μας απέναντι σε αυτές τις «απειλές» και να περάσουμε ένα υγιή χειμώνα πρέπει αφενός να προστατευόμαστε όσον αφορά στον ρουχισμό και στην στενή επαφή με άλλους ήδη ασθενείς αλλά και αφετέρου διατροφικά να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα όσο καλύτερα μπορούμε.

Τα λευκά αιμοσφαίρια είναι ζωτικής σημασίας κύτταρα που συμβάλλουν άμεσα στην άμυνα του οργανισμού και ορισμένες ουσίες των τροφών που είναι απαραίτητες για τις λειτουργίες συνδέονται με αυτά. Για παράδειγμα, τα αντιοξειδωτικά (π.χ. οι βιταμίνες A, C, E και το σελήνιο) δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες που εισέρχονται στον οργανισμό ή δημιουργούνται σε αυτόν, κάνοντας τα κύτταρα πιο ευάλωτα σε λοιμώξεις και ιώσεις. Τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα συντελούν στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, ενώ η έλλειψη φυλλικού οξέος έχει συνδεθεί με τη διατάραξη της ανάπτυξης των λευκοκυττάρων.

 

ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ

  • Βιταµίνη Α

γαλακτοκομικά προϊόντα,  αυγό, συκώτι, καρότα, γλυκοπατάτα, βερίκοκα

  • Βιταµίνες Β12, Β6, φυλλικό οξύ

γάλα, κρέας, συκώτι,  ξηροί καρποί,  δημητριακά, κίτρινα φρούτα

  • Βιταµίνη C

εσπεριδοειδή, ακτινίδια, φράουλες, πιπεριές, σπανάκι, μπρόκολο, ντομάτα

  • Βιταµίνη Ε

ελαιόλαδο, θαλασσινά, βρώμη, αμύγδαλα, φουντούκια

  • Μαγνήσιο

δημητριακά ολικής άλεσης, σουσάμι, ξηροί καρποί, όσπρια, γαλακτοκομικά,  τόνο

  • Σελήνιο

κρέας, θαλασσινά, ξηροί καρποί, δημητριακά ολικής άλεσης

  • Σίδηρος

συκώτι, κόκκινο κρέας, αυγά, θαλασσινά, δημητριακά ολικής άλεσης,  ξηροί καρποί

  • Ψευδάργυρος

θαλασσινά, ψάρια, αυγά, κρέας

  • ω-3 λιπαρά οξέα

φυτικά έλαια,  λιπαρά ψάρια και ξηροί καρποί

 

Σύμφωνα με τα παραπάνω υπάρχουν κάποιες βασικές τροφές οι οποίες εμφανίζουν να περιέχουν ένα ή περισσότερα από τα παραπάνω μικροθρεπτικά συστατικά και έτσι παρουσιάζονται ως οι πλέον βασικές τροφές για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού.

  1. Εσπεριδοειδή

Τα εσπεριδοειδή όπως το πορτοκάλι, το μανταρίνι, το γκρειπ φρουτ, το κίτρο, το λεμόνι περιέχουν σημαντικά ποσά βιταμίνης C, η οποία είναι βασικό αντιοξειδωτικό για την καταπολέμηση των λοιμώξεων, καθώς συμμετέχει και στο ανοσοποιητικό ενισχύοντας την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων και αντισωμάτων, βασικά κύτταρα της άμυνας του οργανισμού

  1. Ψάρια και Θαλασσινά

Τα ψάρια είναι η καλύτερη πηγή ω-6 λιπαρών οξέων που ενισχύουν το ανοσοποιητικό, αυξάνουν την δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων , επίσης κάποια θαλασσινά είναι πλούσια σε σελήνιο το οποίο βοηθάει στην παραγωγή κυτοκινών, πρωτεινών που εξαλέιφουν τους ιούς από το σώμα

  1. Σκόρδο + Κρεμμύδι

Το σκόρδο όπως και το κρεμμύδι είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό το οποίο μειώνει τις ελεύθερες ρίζες στην κυκλοφορία του αίματος και προστατεύει τον οργανισμό από την ανάπτυξη όγκων. Η αλισίνη, ουσία στην οποία οφείλεται και η δυσοσμία του σκόρδου, έχει αντιβακτηριδιακή, αντιμυκητιακή και αντιική δράση.

  1. Ξηροί Καρποί

Οι ηλιόσποροι περιέχουν σημαντική ποσότητα βιταμίνης Ε, τα βραζιλιάνικα καρύδια περιέχουν σελήνιο το οποίο συνεργάζεται με την βιταμίνη Ε για να ενισχύσει την άμυνα του οργανισμού.

  1. Γιαούρτι

Το γιαούρτι και πιο συγκεκριμένα το κεφίρ περιέχει προβιοτικά τα οποία ενισχύουν την εντερική χλωρίδα και προστατεύουν απέναντι στα βακτήρια, επίσης το γιαούρτι είναι μια καλή πηγή μεταλλικού σεληνίου, ισχυρό αντιοξειδωτικό που κινητοποιεί τα κύτταρα κατά του καρκίνου.

  1. Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες που προστατεύουν τον οργανισμό ενάντια στους μικροοργανισμούς, αναστέλλουν την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων, ενισχύουν τον οργανισμό απέναντι σε οξειδωτικές βλάβες.

  1. Λαχανικά

Οι πολύχρωμες πιπεριές, τα καρότα, οι κολοκύθες, οι ντομάτες, οι κολοκύθες περιέχουν καροτίνη β, η οποία μετατρέπεται σε βιταμίνη Α μια ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία που προστατεύει ενάντια στις ελεύθερες ρίζες

  1. Μοσχάρι – Συκώτι

Το κόκκινο κρέας είναι καλή πηγή σιδήρου και ψευδάργυρου, ουσίες ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη των λευκών αιμοσφαιρίων

  1. Μπρόκολο

Το λαχανικό αυτό είναι πλούσιο σε Βιταμίνη Α,C,Ε ισχυρά αντιοξειδωτικά

TAGS :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *