Πώς να διορθώσουμε τα «λάθη» των Χριστουγέννων

POSTED BY Marina Akermanoglou | Jan, 10, 2019 |

Τα Χριστούγεννα είναι μια περίοδος που κατακλύζεται από πολλά τραπέζια φαγητών, πολλά γλυκά και αρκετή κατανάλωση αλκοόλ. Ακόμα και αν δεν καταφέρατε να συγκρατηθείτε την περίοδο αυτή υπάρχει πάντα ο τρόπος να διορθώσουμε τα διατροφικά «λάθη» που έχουν γίνει και να επαναφέρουμε τα κιλά μας σε ένα πιο επιθυμητό επίπεδο έστω και σε αυτό που είχαμε πριν τις γιορτές.

Το μυστικό είναι να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας και να μην καταφύγουμε σε επιπόλαιες λύσεις και ακραία διατροφικά πρότυπα όπως εξαντλητικές διατροφές, υποθερμιδικές ή αποτοξινώσεις.

  1. Το πρώτο που πρέπει να κάνετε είναι να μειώσετε την χωρητικότητα του στομάχου που αυξήθηκε λόγω της μεγάλης ποσότητας φαγητού. Αυτό μπορεί να γίνει με την ενίσχυση του γεύματος μας με αρκετές φυτικές ίνες που βοηθούν στον γρήγορο κορεσμό, επιλέγοντας πολλά πράσινα λαχανικά για συνοδευτικό και προϊόντα ολικής άλεσης

 

  1. Μειώνουμε λίγο την χρήση του αλατιού προκειμένου να αποβάλλουμε την περίσσεια υγρών που έχουν συσσωρευτεί με ταυτόχρονη αύξηση της κατανάλωσης του νερού, τουλάχιστον στο 1,5 – 2 λίτρα την ημέρα ή και των ροφημάτων όπως η Λουίζα που δημιουργούν διούρηση

 

  1. Ξαναμπαίνουμε στο πρόγραμμα της άσκησης που είχαμε πριν τις γιορτές, χωρίς να το αναβάλλουμε από μέρα σε μέρα, προκειμένου να δημιουργήσουμε το επιθυμητό έλλειμμα στις ημερήσιες θερμίδες μας

 

  1. Επαναφέρουμε τα μικρά και συχνά γεύματα μέσα στην ημέρα, ξεκινώντας από το πρωινό, προκειμένου να ελέγξουμε την πείνα μας και χρησιμοποιούμε και τα φρούτα κυρίως αυτά που μας προσφέρουν άμεση λιποδιάλυση όπως είναι το μήλο που περιέχει την πηκτίνη στην φλούδα του, μια φυτική ουσία που έχει την ιδιότητα να δεσμεύει ένα μέρος του λίπους των τροφών

 

  1. Μοιράζουμε τα γλυκά που μας έχουν περισσέψει στο σπίτι ούτως ώστε να μην μπαίνουμε στο πειρασμό να τα καταναλώσουμε

 

  1. Διορθώνουμε λίγο το μαγείρεμα και την παρασκευή των φαγητών, περιορίζοντας το ελαιόλαδο στα μαγειρευτά φαγητά, αποφεύγουμε το τσιγάρισμα των λαχανικών και των ζυμαρικών, όπως και την χρήση βουτύρου ή άλλης κορεσμένης λιπαρής ουσίας

 

 

Τέλος, αν νιώθετε ότι δεν μπορείτε να ελέγξετε και να διαχειριστείτε τον εαυτό σας μπορείτε να συμβουλευτείτε τον διαιτολόγο σας και να λάβετε την διατροφική υποστήριξη που έχετε ανάγκη.

 

 

 

Ακερμάνογλου Μαρίνα

Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

 

 

TAGS :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *